مواد اولیه تولید زغال فشرده

مواد اولیه زغال

مواد اولیه تولید زغال فشرده یکی از اصلی ترین دغدغه های تولید کنندگان زغال بوده  و ازمهم ترین عوامل موثر در کیفیت زغال است. قیمت دستگاه تولید زغال فشرده از آنجایی که برای تولید زغال با کیفیت نیاز به مواد اولیه مرغوب است و به دلیل اهمیت زیاد این موضوع برآن شدیم تا اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

به طور کلی مواد اولیه تولید زغال فشرده شامل مواد دور ریختنی و ضایعات چوبی مثل : خاک اره ، چوب های اضافه در کارگاه های تولید چوب ، پوست گردو و … است. هریک از مواد اولیه خصوصیات خاص خود را دارند چرا که به صورت مستقیم بر کیفیت زغال تاثیر می گذارند پس باید نکات متفاوتی را درنظر بگیرید.

مهم ترین و بیشترین ماده در تولید زغال خاک اره است که باید از نوع مناسب و با کیفیت باشد. از جمله معیار های خاک اره می توان به رطوبت ، اندازه و جنس خاک اره اشاره کرد.

مواد اولیه تولید زغال چیست و از کجا میشود تهیه کنیم: زغال یکی از پرمصرف ترین متریالی است که از آن نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها مخصوصا کشورهای خاورمیانه استفاده می شود. هر نوع زغال به کمک مواد اولیه خاصی تولید می گردد. مواد اولیه تولید زغال فشرده به همین دلیل این بسیار با اهمیت است که مواد اولیه زغال به درستی انتخاب شود. بدین شکل زغال تولیدی از کیفیت مناسبی برخوردار خواهد بود. در ادامه مواد اولیه زغال را به شما ارائه می دهیم.

مواد اولیه برای تولید زغال

مواد اولیه شامل :

پوست گردو 7 تا 10 درصد

خاک زغال 8 تا 10 درصد

خاک اره صنوبر 60 درصد

خاک اره خشک 20 درصد

که این مواد با هم ترکیب می شوند و داخل سرند ریخته می شود. برای یک کارگاه به همان نسبت نیاز، از هریک ارسال می شود.

مثال : اگر 8 تن خاک اره ارسال شود 1 تن پوست گردو فرستاده می شود.

البرز کار زغال : برای هریک از خط ها مواد اولیه متفاوت وجود دارد.

مثال : خط تولید زغال نارگیلی مواد وارداتی و داخلی دارد و یا خط تولید زغال لیمو

چوب مرکبات و چوب های مجاز مانند انجیر ، سیب ، زیتون و بید کویتی

ما مواد اولیه تمام خط ها را برای شما تهیه می کنیم.

مواد اولیه تولید زغال

قیمت مواد اولیه تولید زغال

قیمت ترکیبی مواد در تهران به صورت حدودی 3200 هزار تومان می باشد که با توجه به نوسانات بازار که بر عواملی همچون قیمت بنزین و کرایه بار وسایل نقلیه تاثیر گذار است ، قیمت ها نیز تغییر خواهد کرد برای اطلاعات بیشتر و قیمت روز با مشاوران ما تماس بگیرید.

مواد اولیه زغال فشرده

مواد اولیه زغال فشرده برای تولید زغال باید از مواد اولیه خاصی استفاده شود. از آنجایی که انواع زغال برای مصارف مختلفی کاربرد دارند پس این بسیار مهم است که برای تولید زغال از متریالی استفاده شود که برای این کار مناسب هستند. به طور کلی موادی که برای تولید زغال استفاده می شوند بجز چوب از ضایعات و مواد بازیافتی به دست می آیند. به همین دلیل تولید زغال با دستگاه تولید زغال لیمو فرآیند به صرفه ای است و سودآوری بالایی دارد.

ادامه مقاله زغال  کارخانه تولید زغال در تهران

خرید مواد اولیه زغال فشرده بستگی به مواد تشکیل دهنده آن دارد به طور مثال مقدار پوست گردو و خاک اره موجود در آن و مابقی مواد تشکیل دهند آن قیمت مواد اولیه را مشخص میکند.

اگر می خواهید مواد اولیه لازم برای تولید زغال را تهیه کنید باید در نظر داشته باشید که نوع زغال تولیدی شما کدام است. سپس بر اساس آن به خرید و تهیه متریال بپردازید. کیفیت زغال تولیدی تا حد زیادی به متریال آن بستگی دارد. به همین دلیل شما باید از بین مواد اولیه مختلف، نمونه های مرغوب و باکیفیت را انتخاب کنید. در صورتی که در این زمینه هیچ مهارتی ندارید پس باید مواد اولیه زغال را زیر نظر افراد متخصص خریداری نمایید.

چه موادی برای تهیه زغال کاربرد دارد؟

به طور کلی بسیاری از افراد چوب را به عنوان ماده اصلی ساخت زغال می شناسند. به دلیل حفظ محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان استفاده از زغال سنتی محدودتر از سایر زغال ها می باشد. برای تولید زغال از باقیمانده های منابع کشاورزی که به عنوان ضایعات شناخته می شوند بیشتر استفاده می کنند. متریالی مثل خاک اره، پوسته نارگیل، بامبو، پوسته گردو، شاخه و تنه درختان، پوسته بادام زمینی، پوسته برنج و مواردی از این قبیل بیشترین استفاده را در تولید زغال دارند.

کیفیت زغال تولیدی به چه چیزی بستگی دارد؟

کیفیت زغال اگرچه تا حد زیادی به فرمولاسیون تولید و استفاده از تجهیزات دارد اما اگر مواد اولیه زغال مرغوب نباشد، نباید انتظار چندانی از کیفیت زغال تولید شده داشت. اگر می خواهید محصول درجه یک داشته باشید پس باید برای تهیه مواد اولیه نیز زمان و هزینه صرف کنید و بهترین محصول را به مشتریان عرضه نمایید. نحوه ترکیب مواد و پروسه تولید نیز بر کیفیت زغال موثر است. به همین دلیل شما باید تمام فاکتورهای موثر بر کیفیت زغال را رعایت نمایید.

کلام پایانی

مواد اولیه زغال را در این مطلب بررسی نمودیم. شما اکنون به کمک این اطلاعات می توانید زغال های کارخانه خود را با بهترین متریال تولید کنید. برای خرید مواد اولیه به مراکز معتبر مراجعه فرمایید تا مجبور به هزینه مجدد برای خرید مواد اولیه از سایر مراکز نباشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا