کارخانه تولید زغال در کرج

کارخانه تولید زغال در کرج

کارخانه تولید زغال در کرج به دلیل اینکه یک صنعت جدید درکشورهای خاورمیانه محسوب می شود دارای بازار خرید و فروش خوبی بوده و  جزو شغلهای پردرآمدی می باشد.زغال فشرده به علت فراوانی منابع خاک اره (مواد دور ریختنی) در ایران، از کارگاه های چوب بری و مبلمان چوبی و غیره با هزینه بسیار مناسب و ارزان خریداری شده سپس به کارخانه های تولید ذغال چینی منتقل می گردد .

در فرآیندی خاک اره تبدیل به بریکت می شود ( یعنی خاک اره با دیگر مواد ترکیب شده و درقالب فشرده قرار می گیرد که به شکل مکعب مستطیل بوده یا به اشکال دیگر) سپس از مرحله تولید وارد کوره شده و درآنجا به ماده هموژن (عملیاتی که درآن خواص فیزیکی ماده به کربن خالص تبدیل می شود) مبدل می شود و پس از تبدیل به زغال ، بسته بندی و  به بازار انتقال می یابد.در دنیای امروز کشور ایران بهترین جایگاه را برای زغال فشرده و خط تولید ذغال چینی داراست ، هم از نظر دسترسی به مواد اولیه فراوان و هم در خاور میانه پایگاه انرژی مواد سوختنی بوده که زغال فشرده به سهولت  به کشور های عربی و اروپایی صادر می شود.

اکسترودر:

از مهمترین دستگاه های بخش کارخانه تولید زغال در کرج می باشد. تولید بریکت با مرغوبیت بالا، مطلوب یا ضعیف از عملکرد دستگاه اکسترودر می باشد که گروه البرز کار با استفاده از جدیدترین روش ها در طراحی و تولید انواع دستگاه اکسترودر با توانایی تولید زیاد جزو محصولات تیم مجرب این مجموعه گروه البرز کار می باشد که با قدرت و مهارت بالا توانسته از رقبای قدر خود سبقت گرفته و تحولی عظیم را در عرصه تولید زغال فشرده و ذغال چینی ایجاد نماید.

کوره :

 

هر کوره ایجاد شده توسط گروه البرز کار دارای ۳ و ۴ دیواره بوده که از مرغوب ترین مواد، طراحی و ساخت با کمک تیم مجرب این مجموعه بنا شده و در حجمهای متفاوتی موجود می باشد.این کوره ها مجهز به سیستم تابلو برق تمام اتوماتیک با سنسور و نمایشگر حرارتی ، دودسوز، فیلتر صنعتی، سرکه گیر، مشعل گازی یا گازوئیلی و همچنین سیستم ایجاد خلا برای خنک شدن سریع محصول داخل کوره می باشد که در کمترین مدت زمان ممکن ( کمتر از یک شبانه روز) پخت را انجام می دهد.

کارخانه تولید زغال در کرج عبارت است از دستگاه خشک کن یا منبع حرارتی که با مشعل گازوئیلی یا گازی تغذیه می شود و باعث خشک شدن و از بین رفتن رطوبت مواد وارد شده به دستگاه تولید می شود که با گذشتن از سرند (صافی) با دستگاه قابل تنظیم میزان حجم ورودی مواد داخل لوله های سینوسی شده و با گردش در لوله های سینوسی به میزان رطوبت مورد نظر بین ۴ الی ۸ درصد می رسد و با ورود به سیکلون در آن جمع می شود تا برای استفاده در اکسترودر از آن خارج شود.
همانطور که می دانید زغال همچون سفال نیست بلکه زغال ماده ای است بدون خواص پلاستیکی و بدون اضافه کردن موادی دیگر نمی توان آن را به اشکال مختلف تبدیل کرد. جهت تبدیل خاک زغال به زغال فشرده، ماده چسبناکی به خاک زغال اضافه می شود و بعد از آن، به ترکیب مواد حاصله فشار وارد می شود تا زغال در دستگاه تولید زغال فشرده تولید شود.

کارخانه زغال در کرج

قوی ترین دستگاه تولید زغال فشرده دینامی که برای دستگاه تولید زغال فشرده در کارخانه تولید زغال در کرج استفاده میشود ۳۰ اسب بخار ۳ فاز میباشد که با کارآیی ۹۳.۶% در مقایسه با موتور مشابهی با کارآیی ۸۳% انرژی کم تری مصرف می کند پس در نتیجه حرارت کاری پایین تر، طول عمر بیشتر و سطح نویز کم تری خواهد داشت و قویترین دستگاه تولید زغال فشرده محسوب میشود.

ادامه مقاله زغال  کوره زغال+آموزش ساخت کوره زغال صنعتی به صورت تخصصی

سریع ترین دستگاه تولید زغال فشرده

نسل جدید ماردون های شرکت البرز کار امکان تولید بیشتر به میزان ۳۰ درصد نسبت به سایر دستگاه ها را دارد . این امکان فوق العاده در دیماه ۹۸ به دستگاه های زغال فشرده اضافه شده و با استقبال بی نظیری روبرو شده است .

دستگاه اکسترودر تسمه ای میتواند در هر شیفت و در بهترین حالت بین ۱۲۰۰ الی ۱۴۰۰ کیلو بریکت تولید کند که تقریبا ۲ برابر  دستگاه گیربکسی است.

منبع : مهر صنعت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا